varberg

Igårkväll, efter ett långt pass av skolarbete - suck - åkte jag mot Habo. Närmare bestämt till familjen Lind med 3 hundar. Väl där gick vi promenad med hundarna, sen åkte vi och köpte pizza och lite mat till morgondagen.
Hemma igen åt vi gott, pratade och skrattade massor. Sedan var det filmtajm så vi myste ihop oss i Emmas soffa och tittade på "the Backup-plan" - väldigt bra faktiskt! Snygg man ;) Alldeles för sent (20 i 11) ;) var det sovdags för oss. Alldeles för sent tänker ni, varför då? Jo, för klockan ställdes på 03.50 - jisses. Alldeles för tidigt för en sådan som jag.
Nåväl - varmt och mysigt hade vi det i alla fall tack vare generöst eldande i kaminen - mm! Disa var mindre imponerad. Jag tror att hon tyckte att vi kunde åka hem :P
03.50 gick vi upp - gjorde i ordning matsäcken och begav oss sedan strax innan 5 mot Varberg. Det tog inte jättelång tid innan jag sov! :) Ann körde oss ända till Varberg, så schysst! (Efter att Emma varit lite mycket på "rumlerillerna" hahaha.
Väl i Varberg var det snart banvandring. Det var en kul bana utan egentligen några direkta svårigheter i själva bansträckningen. Men sen ska ju hindrena klaras av också ;) Disa gick superbra idag! Hon var snabb och het - vilket jag inte räknat med - så jag kom efter på en del ställen. Då hörde jag henne morra på mig, när jag inte gav henne nya kommandon snabbt nog. Haha! Denna hunden kan gå långt! Nu är det dags för mig att "step up my game". Vi gick igenom felfritt och inom idealtiden - totalt nollad runda. Tyvärr förlorade vi lite mkt tid i och med att jag hamnade så fel i en del byten så vi kom på 17:e plats och 13 stycken fick pinnar. Men nästa gång så!
Agilitybanan var svårare, mer tillfällen att gå fel, men det gick bra. Det var ett högerslalom som hinder nummer 7 och där hade vi uppenbarligen inte tränat tillräckligt för hon missade en pinne och fick 5 fel. Vi tog om slalom - gick superbra, sedan struntade vi i tid etc och tränade resten istället. Hon tog alla kontaktfält jättesnyggt, till och med gungan!
Efter en lång dag är jag supernöjd! Nu är det lite uppehåll med bara söndagsträningar till den 29 januari - då blir det fyra lopp i Tibro, så ska Selma få följa med igen raringen!
tack o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0