Dagen går...

Snart är jag klar med arbetet tills imorgon - äntligen. Men jag har redan hunnit vara ute och fodra djur - baggarna blev glada och Lily var inne FÖRE Disa och puttade undan dem! Haha! Det regnar så tråkigt så det fick bli täcke och grejer på hästen och jag hade paraply = Disa olycklig. Hon vänjer sig väl förhoppningsvis snart.

Efter det var det lite paus (läs plugg). Nu har vi tränat lite. TACK INGELA! Idag tog Disa apporten rejält, lyfte den och höll den tills jag tog den (1 s men i alla fall). Superbt! Här har vi tragglat i flera månader utan att komma längre så vips så kan hon det. Så härligt när man hittar sådana sätt som bara passar en. Lily håller på att lära sig fot. Just nu tror hon att det är sätta sig mot köksskåpet som är rätt, men det är ett steg på vägen. Ligg sitter snart och sitt likaså.

Wilma tränade på ingång med apport och det börjar funka. På tävling kör hon ALLTID avlämning framifrån och jag vet inte varför, men vi tränar. Ska ut och köra rutan sedan - så taggad nu! Men inte förrän jag har gjort lite mera plugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0