Den lilla bruna

Idag har jag varit och vallat hos Anna. Det gick bra, bara jag som behöver vara bättre på allt. Disa sköter sig fint!

Före det var vi på klubben och tränade agility och lydnad. Lydnaden gick bra, Wilma fick visa ett lydnads1 pass för Carro som aldrig tävlat förr och ska göra just det på lördag. Agilityn gick fint. Tränar man Disa med boll får hon upp farten och tänder bättre. Fokuserade på slalom och Däcket som vi hade problem med sist. Körde lite kontaktfältsträning också.

Lily hade gräsligt tråkigt över att inte få leka hon också så vi körde lite slalom och lite hopphinder utan bommar. Hindrena fattade hon inte riktigt vad man skulle göra med men slalomet börjar hon kunna nu. Tunnlar rusar hon igenom som ingenting.

På tal om den lilla bruna hunden, "Lillan" också kallad, Lily så lämnade jag idag åter henne till Anna. Pappa fick reda på att han förmodligen ska börja jobba på måndag. Skadan är nog tillräckligt läkt. Det betyder att jag inte har ngn som kan hjälpa mig att passa hundarna när jag är i skolan och då får jag ha Lily i bur den tiden. Det tycker inte jag känns schysst mot stackaren och någon hundgård har vi ju inte så nej då har hon det bättre hos Anna. Men jag saknar henne redan det lilla knytet.

Ska träffa Anna på torsdag igen förmodligen. Förhoppningsvis har vi kommit på ngn lösning då så jag kan ta hem henne igen :D

Lily

Kommentarer
Postat av: Ingela

Fina Lily!!! Vad trist. Fast det är bra du inte lägger henne i bur. Finns alltför många som har dem i bur mer än vad lagen tillåter! Stackars djur!



Ska bli kul att följa er blogg!!

2010-10-07 @ 09:39:53
URL: http://ostanvindens.se
Postat av: Marcus

Såå fin hund :D

2010-10-07 @ 09:52:13
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: Emma !!

Lilla Lillllyyy <3<3

2010-10-19 @ 11:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0