Idag

tänkte vi oss lite vallning hos Anna. Det var ju ändå helt okej på vägarna, om man bara kör lite långsammare än vanligt. Fast ju närmre Vetlanda vi kom desto mer snö var det. TIll slut var det så tjock is på vägen att vi fick inse vårt misstag - vända och åka hem igen.

Blev bra ändå - hoppade in på härliga hundfix i nässjö - så bra ställe med så bra människor! Anna hjälpte mig att prova ut en spårsele till Disa. Bra grejer! Hon visade mig också lite vad jag kan skaffa mig om vi väljer att gå vidare i spåret! Kul!

Väl hemma åt vi lite sedan var det träningsdags. Wilma fick träna rutan - hon har inte riktigt fattat än att det alltid gömmer sig en boll där även om man inte ser den - men vi jobbar på det.

Disa körde högerslalom - gick fint! Nu gör hon höger lika bra som vänster - bara jag tänker på hur jag står och visar in henne, inte för nära - då missar hon första porten. Vi behöver rent allmänt slipa på tekniken. Vissa gånger gör hon det skitsnyggt och snabbt och sen nästa gång missar hon tre portar. Men hon vet allmänt vad hon ska göra! Bara finslipet kvar.

Lily fick träna lite fotposition, gick riktigt bra idag! Snart kan hon det! Sitta kvar är inte alls lika kul men det går bättre varje dag, bara lite men ändå. Körde ngt snurra och give me five också - för att befästa.

Sedan var det dags för Disa som skulle gå spåret jag lagt ut innan jag började träna dem. Ett 100 m långt spår, avslutat med boll, på ett fält som ett appellspår. Kopplade på selen och gick iväg - hon spårade redan hemifrån gräsmattan. Så jag tog koppel ist så hon inte skulle jobba för svårt direkt. Väl närmare spåret tog hon upp det innan avtrampet - 10 meter eller så medan jag fortf gått på vägen och inte ens gått ut på fältet. Tog det i vinkeln och sen när hon fick ordentlig känn på det i avtrampet så bara rushade hon iväg. I flygande fläng gick det, jag hade svårt att följa med så vips hade hon klarat sitt spår. Fast hon undrade vad det var för tråkigt påhitt att lämna en leksak där - var var hennes godis?! Så som tur var hade jag lite i fickan som hon fick efter att ha kampat lite. Duktig flicka! Nästa gång blir det godis i slutet! Så ska vi börja träna på att markera spårpinnar också!

Sen var det mat och efter det ridning på schemat. En lugn tur med Klara, Fölis och Carro. Alla hundar med - gick superbra. Nu sover alla och strax även jag!

Betalat in min VP-anmälning idag. Nu är det ingen återvändo! (aaaah)

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0