KM Nässjö bk

Idag har det varit KM på Nässjö bk i agility. Jag tävlade med både Selma och Disa. Selma var duktig, bara jag som klantade mig lite - jisses vad svårt det kan vara att köra med två så helt olika hundar - helt virrig blir jag. Inte bra. Vi skramlade i alla fall ihop till en 4:e plats med 20 fel (!) på två lopp och en bra tid. 

Disa gjorde en skitsnygg förstarunda, för att vara tredje tävlingen, lite långsam fortfarande men fick upp farten riktigt bra idag. Tog däcket alla gånger så nu är det bara slalom och gungan vi måste öva på... Slalom har vi börjat få bra nu. 4 pinnar tar hon som ett smäck. Några dagar till så gäller det hela slalomet. Bara ingångar att träna då. I alla fall så slutade första rundan på enbart 5 fel!! woot! Rätt ingång på slalom och allt, bara 1 missad pinne - mitt fel. Så stolt över min lilla raring. Nu börjar hon tappa de andra hundarna helt och kan verkligen koncentrera sig. Tagit fram en tennisboll med och då blir hon glad och busig.

Andra loppet gick sådär med lite för snäva svängar, maxade hinder - vilket vi inte tränat särskilt mkt på än - och den rackarns gungan. 3 vägringar och en diskning blev det. Men trots allt en 9:e plats av 16! Inte illa inte illa. Imorgon får vi se vad vi kan ha lärt oss av dagen - då är det tävling i Falkenberg som gäller. Får ta med mig kursböckerna så jag kan formulera 2 bra (?!) frågor till måndag.

Ett STORT GRATTIS till Elina och Elvis som gjorde två suveräna lopp och knep titeln Klubbmästare Large i år! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0