Selma och gymnastikhoppning

Idag har Selma varit här en sväng så det blev lite träning även med henne. Det är bra, det behöver hon. Gick bra, mitt slalom jippar lite för mycket så hon missade någon pinne ibland, men hon försökte ta dem alla så jag kan inte klaga på henne! Får fixa nya fixeringspinnar till det.

Körde lite gymnastikhoppning för att träna rygg och bakben också. Gick bra med både Selma och Disa. Disa kan ju detta sedan länge! Bara 7 rundor för det är tuff träning.

Efter att jag gjort det blev det lite promenad för att mjuka muskler och varva ner ordentligt. Sedan fortsatte hundarna vara ute med mamma och pappa, karin och per-åke som är och fixar inför att bastun ska få tak om en vecka. På denna tiden har något förmodligen hänt för när Disa sedan luggit och vilat så kan hon inte stödja på höger bak. När hon gått en bit blir det bättre så förmodligen är det en sträckning eller en muskel som inte blivit tillräckligt avsvalnad eller uppvärmd. Hon är redan bättre och jag tvingar henne att ligga på sin varma fäll hos mig och inte inne i sovrummet där fönstret är öppet - där låg hon efter att de blivit färdiga med bastun. Hon är väldigt sur på mig men redan lite bättre. Vi hoppas att det inte är något allvarligare.

Hon reagerar inget när jag känner och klämmer på henne och det syns inget någonstans så det är i alla fall ingen direkt skada och eftersom hon stöder på det när hon fått röra sig lite och stelheten har minskat så tror jag att det inte är så farligt.

Se om hon blir bättre annars får vi ställa in vallträningen imorgon. Bara hon är bra till söndag när jag ska åka och träna för Kevin Evans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0