träning

Kom nyss hem från ett pass på klubben med agility och lydnad. Wilma tränade lite lydnad inför KM som snart är på tapeten. Ettans program går bättre än någonsin nu så vi hoppas att det håller i sig :)

Agility och Disa var det också - tog hela slalom idag! Jippie! Börjar ta det med fart också. Nu är det bara svåra slalomingångar att träna och högerslalom.

Gungan gick bra med lite övertalning. Inte den bästa att träna på men å andra sidan, tar hon den så är de andra inga problem sedan!

Balansen gick topp, jobbar lite på bortre kontaktfältet dock, måste bli bättre på det. Jag måste vara mer konsekvent.

Tog lite hinderkombinationer - gick super! Fast jag inte alls kan springa och var tvungen att handla från eg samma ställe. Fart och fläkt var det så hon tog med sig pinnar här och var till och med, men det är ett senare problem. Idag tyckte hon det var grymt kul - mitt mål uppfyllt!

Så kul att när hon fick sitta i bilen och vänta kunde hon inte 1. hålla sig i bagagen och 2. vara tyst. Vilket inte är några problem annars men nu gick det inte! Hon kravlade sig fram till förarsätet - jag såg henne - och började skälla så fort jag och Wilma gjorde något. När jag skulle köra iväg var ratt och säte blött av hundsaliv. Fräscht?! Tur att ratten går att torka av och hundfilten i bilen att ta ut. Hoppsan, nu har vi något mer att träna på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0