träning

Idag har varit en lugn dag. Alla (både Disa och jag) har varit trötta efter igår. Jag är fortfarande trött som bara den och dras med en eländig huvudvärk (igen - usch). Hade skola mellan 13 och 15 idag. Seminarie med Johan - alltid lika roligt! (ja jag menade det)

Efter att jag kommit hem fixade jag mig lite mat och efter det var det lite träningstid på schemat. Hon får mer och mer fart för varje dag nu. Tar man bara fram tennisbollen så är hon taggad på det mesta. Stående under gång satt idag, fråga mig inte varför, det bara gjorde det - jag är glad :) Slalom tar hon 6 pinnar nu, om det inte går för fort för då missar hon mittenporten. Det är en noggrann avvägning det där, mellan träning med tennisboll och köttbullar. Håller jag på för länge med bollen missar hon portar och håller jag på för länge med köttbullar saktar hon ner.

Vi ska träna på gungan också, men våran är inte bra att träna osäkra hundar på, inte forserums heller tycker jag. De är av den gamla varianten - tyngre än de nya. Måste hitta en klubb som har de nya i lättmetall... någon som känner sig träffad?

Det var väl det. Nu ska vi träna in lite "cirkuskonster" som Lisa kallar dem och sedan sova :) Jag sover så mkt nu för tiden, kanske är det insparksstressen som äntligen tar ut sin rätt. Hoppas det så jag blir piggare snart igen.

pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0