En kul grej

En kul grej vi har gjort/kommit på/satt ihop är detta (ja, ni kan också göra det, om ni läst mina tidigare inlägg om konster).
-
Den är lite "gangsta-inspirerad" (ser till och med fånigare ut i skrift än det låter) om man ser till "amerikansk gangsta-stil" i filmer. Ni vet, en sådan där speciell handshake, som alla har olika. Det har Disa och jag också en nu! Och ni med snart kanske.
-
Hur har vi hittat på då? Jo, så simpelt så. Vi använder oss av high five och snurra. Enkelt: (nej jag har inte fattat hur man lägger upp filmer o sånt här så jag beskriver det istället).
-
Disa sitter mitt emot mig så säger jag "high five" så får jag en som jag lärt in, high five, sen säger jag low five - vilket blir en vacker tass (men handtecknet är detsamma så det går bra) och sedan säger jag "spin five" - gör snurratecknet med handen och håller sedan upp handen i en high five så när hon snurrat färdigt ska hon göra en high five. Tog inte många gånger innan hon lärde sig det så nu kommer hon snurrandes runt och har redan lyft tassen innan hon är runt helt. Söt hund.
-
Som ni förstår krävs det att hunden kan high five och snurra bra först, separat, innan man börjar med detta. Att du kopplar ihop två bitar och berömmer, sedan tre etc. Ja ni vet, stegvis, som vi talat om innan. Men det är lätt, och ser kul ut faktiskt :) Om jag får säga det själv ;)
-
ha en bra helg! puss
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0