hejsan!

Förlåt för att jag inte skrivit på länge, först var det sjukdomen, sen var det att komma i kapp med allt på jobbet efter sjukdomen. Usch! Men nu ska det bli bättre, jag lovar!
-
Idag strålar solen och det är verkligen magiskt vackert ute! Inte jättekallt heller, vårsolen är här och värmer en del. Det märks inte minst på hästarna som står mot en solig vägg och bara njuter i värmen. Wilma älskar detta hon också. Hittar hon en solstrimma så ligger hon i den och steker. Nu blir det ju inte jättevarmt än, men hon älskar verkligen värme. På somrarna ligger hon på balkongen i närmare 30 graders värme och bara steker. Tills hon blir för varm, då går hon in i köket och lägger sig i den relativa kylan en stund, sen ut igen. Jag förstår inte hur hon klarar av det, men hon väljer ju själv, så lika bra att låta henne hålla på.
-
Idag är en vän till mig från Skåne här, kom igår efter att ha skrivit tenta i Jönköping. Vi hade en så mysig kväll med tacos och muffins och hundarna låg i soffan och myste med oss. Japp - ni läste rätt, mina hundar får vara i sofforna - i mina, ingen annans, och det funkar fint. Hos andra ligger de på golvet om inte någon uttryckligen talar om för dem att lägga sig i soffan.
-
Snart ska min rara vän skjutsas till Nässjö station för att åka hem till Skåne igen. Funderar på att åka lite tidigare, ta med Disa och vänta tillsammans på stationen på tåget. Det brukar vara nyttigt för "bonnhundar" att komma till stora stökiga ställen mitt i staden. Gör henne trött och mer stabil. När jag hade Lily här, minns ni Lily - det bruna underbara yrvädret. Nå i alla fall, när Lily var här åkte vi till Jönköping och satt och tittade på folk på gågatan mitt i shoppingstråket. Ojojoj, vad nyttigt det var, och vad hon sov sen, men plötsligt var det en massa saker som inte var så särskilt längre, ens här hemma och hon vågade mer. Samma sak gäller för "stadshundar" fast tvärtom. Åk till landet - titta på kor, se får eller hästar. Allra helst åk till ngn ni känner som har olika djur och låt hunden hälsa på dem. Förutsatt att hunden kan hälsa på ett bra sätt alltså och ha hunden i koppel för man vet aldrig vad som händer första gången din väluppfostrade hund får nosa på en häst och vi vill ju inte ha några olyckor.
-
Lycka till! Nu ska jag snart ut i solen!
-
kram
Lily
underbara Lily!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0