konster

Hej!
-
Hur går det med era konster? Bra hoppas jag! Hör av er och visa hur det gått! Är någon modig nog att skicka en bild på det färdiga utförandet lägger jag upp den här - jag lovar.
-
Här har det varit flyttlass hela dagen lång. Vi har varit och hjälpt min farmor att flytta så hundarna har fått vara hos min moster och hennes man. De har fått leka med Selma, deras kamrat och nästintill flockmedlem, gå långpromenad och vila framför brasan. Sounds like a good day right?! Nu ligger Wilma här bredvid och sover och Disa har gått in i sovrummet och lagt sig, hon gillar bäst att sova själv.
-
Imorgon blir det träning för fulla muggar. Först ska jag och mamma på agilityträning i Stommen (ridhus utanför Nässjö) mellan 16-18 och sedan ska jag till Forserum en sväng. Rebecca har lovat att hjälpa mig med lydnadsettan. Dags för tävling på söndag och då behöver jag någon som tittar och påpekar vad jag gör för fel och vad jag kan göra istället. Rebecca är så duktig så det ska bli så kul att få träna för henne. Det är alltid svårt att träna sig själv i lydnad tycker jag. Dels blir man hemmablind och dels är det grejen med att gå snyggt själv, med rak rygg och titta rakt fram etc. Det försvårar när det gäller att se vad hunden gör. Går jag dessutom på ett sätt där jag tittar på hunden på träning så kommer hon ju undra vad jag pysslar med på tävling när jag går tävlingsmässigt. Nej det går inte. Så tack Rebecca som ska hjälpa mig.
-
Disa har börjat tugga på apporten med och det gillar jag inte, men det har varit så svårt att få henne att vilja gripa den så jag måste hitta en positiv omlärning av det där. Ingela är duktig på sådant (jag ska ringa - jag lovar! Det har bara vart så mkt nu).
-
Vill ni läsa mer och dessa duktiga tjejer? kolla in www.hajas.cybersite.se (Rebecca) och www.ostanvindens.se (Ingela)
-
bus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0