Får, tenta, arbete, praktik och tävlingskurs

Jag har tokiga får. Det är inte roligt. Innan hade jag ju 4 härliga baggar som gick att valla på, men inte längre, så nu är det bara de dumma fåren kvar. Funderar allvarligt på att sälja idioterna (gotland/finull) och skaffa mig ett gäng invallade Texeltackor istället!
-
Nej, det är inte realistiskt i nuläget. Har ju skaffat ny bagge och allt nyss - Magnus - från ett fint ställe (där Disa och jag kanske får göra tjänst som vallare och delningsarbetare i höst - hoppas! Bra erfarenhet - de har MASSOR av Gutefår... eller är det Gotlands? (Kan aldrig hålla reda på vilka som har horn och vilka som inte har - hjälp!). Jag får be Anna jättesnällt och Cornelia att de kommer och vallar in mina idioter till springtackor när snön försvinner istället.
-
Måste ju ha något att valla på om vi ska köra IK1 i år - och det ska vi! Det har jag bestämt! (eller så kanske jag övertalar Anna att göra det åt mig :P)
-
Idag tentapluggar jag - tenta på måndag (sista på över ett halvår - underbart). Sedan är det ett arbete som ska in på torsdag - 3 dagars ledigt och så infinner sig praktiken! IIIIIH vad kul det ska bli!
-
Det ska också tränas agility med Emma och Ann och Elina inför Tibro den 29/1 och Tidaholm i början av februari!
-
Vi ska ha möte med agilitysektorn på klubben om en agilitytävlingskurs som vi ska dra igång i vår förmodligen - beroende på antalet anmälningar, kursledare etc. Intresserad? Hör av dig så jag vet! Även om du är från en annan klubb :) Det blir en tävlingskurs för de som inte tävlat innan men gärna skulle vilja! Går igenom hur det går till på en tävling, var man anmäler sig, hur man går banor etc etc. och tränar en väldans massa Agility också såklart! :)
-
12 okt

Kommentarer
Postat av: Ingela

Haha Ang det där mad att Anna ska tävla så kan jag tycka det är uppf ansvar att starta dem åt oss.... eller hur Anna??? hihi

Bra med mål, men gör många delmål så du inte tappar sugen på vägen.!



Ha det gott



Ingela

2011-01-16 @ 13:00:17
URL: http://ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0