My Dog 2011

I lördags var vi på MyDog i Göteborg, jag, Emma, Ann, Magnus och Malin. Det var jättekul och massor att se, som på de flesta sådana mässor. Saknade elitlydnad där dock :/ Hade varit roligt att se.
-
Cesar Millan var där och vi gick för att lyssna, fick sittplats som tur var - helt otroligt vad mycket folk det samlades. Tyvärr var det ganska dåligt upplägg på hans session tycker jag, och det är synd. Inte Cesar - han var lika underhållande och duktig som vanligt. Fast ville du få reda på speciella tips och hur han verkligen jobbar med hundar - som jag ville - ja då blev du lätt besviken. Först frågade hon som höll i hela grejen, låt oss kalla henne intervjuaren, hur han kom in på detta med hundar och hur hans liv hade varit etc. Spännande historia - för er som läst hans första ok "Cesar och hans hundar" så var det en kortversion av det som står i den. Efter det var det dags för speciellt inbjudna att ställa frågor - och vad blev det? 4 frågor, möjligen 5. Sen var det slut. Ingen hade någon fråga. Det tyckte jag var synd, Cesar var på plats och så hade de "speciellt inbjudna för att ställa frågor" inga frågor? Eller var de bara fem som var specialinbjudna? Nej vet du vad - det hade kunnat ordnas på ett mycket snyggare sätt. Nu blev det ett lite snöpligt slut där man kände sig dum för att "vi" inte hade mer att komma med. Cesar gjorde sitt jobb, han var bra, han var närvarande (nej jag menar inte fysiskt) och han gjorde sin grej.
-
Sedan var det massa annat under dagen.
Vi kollade på Freestyle Elite Challenge - kul att se olika uppträdanden.
Agility Internationell klass 3 - många duktiga ekipage - kunde kanske haft en mer publikvänlig speaker och bättre ljud men jag antar att jag är bortskämd. Finns så många duktiga ute på våra klubbar! :)
Alla mässmontrar och massa annat.
-
Vi missade Fredrik Steen och det är jag besviken över. Jag hade velat se och höra honom. Man blir aldrig fullärd och han har ett annorlunda sätt att se på hundträning mot t.ex. Cesar i många fall. Jag tycker det är bra att lyssna på många olika och sedan skapa MIN uppfattning om vilka delar jag vill använda och hur JAG vill göra min hundträning.
-
Totalt sett en mycket bra dag! Tack för ett roligt engagemang och otroligt härligt sällskap!
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0