ridhusträning

Nu har vi (jag, mamma, wilma, selma och disa) varit i Stommen och tränat. En massa agility och en del lydnad blev det.
-
Wilma: vilket ff hon gjorde i dag - en äkta guldhund, nu gjorde hon sådant där 10p igen - INGET, absolut inget att anmärka på. Gulliga vovve! Synd att vi inte får till resten så ;) Hah nej, hon är tävlingspensionerad. Kanske startar ngn rallylydnadstävling på skoj men det är det enda.
Fjärr: Grym även den idag! Snygga sättanden upp och bakåt - som vi har kämpat, men nu verkar de sitta!
-
Selma: Mamma tränar ju med Selma nu för tiden så jag steg bara in och gav ngt tips sådär ibland. Är så mkt folk (det är så kul) så man hinner inte med så mkt petande bara. Men det gick jättebra tycker jag. Hon (mamma) börjar slappna av mer och kunna koncentrera sig mer på Selma än på var hindren står. det är ju en sån sak som kommer med tiden i Agilityträningen :)
Ser bra ut, summa sumarum, inför tävlingen i Tibro. Där hon ska köra 4 lopp ;)
-
Disa:
Agilityn gick bra idag! bra svängar, men det brukar hon ha. Lite mer tempo idag och det var bra, är ju det som saknats lite. Men det verkar komma mer och mer.
Platten var inga problem, hon har tyckt att den var lite jobbigt tung innan men inte nu. Gungan tog hon som ett rinnande vatten! Inte en gång blev hon rädd för den och jeez vilka snygga kontaktfält hon gör där nu! Gullehund! Nu kan vi snart gå vidare till Rc! :)
Lydnad: Vilket snyggt fot hon gjorde idag den lilla rackarn! Vi behöver jobba lite på vänstersvängar fortf. Saktar jag ner minsta lilla så sitter hon, gör jag det inte så tränger vi. Det får vi jobba på.
Liggande under gång funkar (som vanligt) jättebra, hon har det från vallningen, men hon satte sig upp innan kommando idag. Måste komma på vad det är jag gör kroppsspråksmässigt som får henne att reagera som ett "upp"-kommando.
-
Det var det från oss, nu måste jag börja plugga. suck
-
bus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0