Disa fyller år!

Idag var dagen D - ja eller kanske inte så allvarligt direkt. Dagen har varit som de allra flesta dagar bortsett från att Disa fyllde år! Jajamen, hela 2 år blev hon idag! Färdigvuxen och dags för slutmätning. Jag undrar jag om hon har krympt till medium, kanske inte när jag tänker efter. Däremot har hon gått upp i vikt nu inför detta löpet och det gillar jag inte så sakta men säkert arbetar vi oss neråt igen.
-
Idag var dock inte dagen för dieter. Nej ack nej. Det började med födelsedagsfrukost vilket bestod av hundmat, frolic, hundkex, skinka och - icke att förakta - Baconost! Jajamen! Lilla truliga fröken som inte vill äta sin mat åt med glädje upp allt och slickade skålen ren!
Efter det blev det rejäl morgonpromenad innan matte skulle iväg på möten och praktik och så. Fint väder var det och pinnar hittade hon att leka med - fin morgon.
-
Efter att jag vart på praktiken gav jag mig ut till häst, tog sällskap med mor på sin häst. För att göra det hela lite äventyrligare än vanligt tog vi med oss alla tre resterande hästar lösa - alltså två shettisar och en nordsvensk - ja, ni läste rätt. (vi red bara i skogen där det inte förekommer någon trafik what so ever - varken i fordonsform eller människoform, såhär ute i bushen finns det sådana vägar). Det är väl inget jag skulle rekommendera er att prova hemma. Hade vi inte haft enbart lugna trygga pensionärer (tyst erika) och suttit på de ranghögsta, så hade jag aldrig vågat göra såhär.
-
Sen in och vila lite innan det var dags för mat igen för hundarna. Ett födelsedagsmål till med alla sådana där godsaker på. mums! Sedan lekte vi lite jag och Disa, gömde bollen, försökte fånga den i luften etc. Efter det fick hon grisörat hon vann på förra tävlingen. Sen dess har hon sovit gott - med avbrott för ngn rastrunda. Ja, det kan jag tro att man sover gott på den extremfulla magen! :P Tur att det bara är födelsedag en gång om året!
-
puss hej

Kommentarer
Postat av: lova

grattis disa!!

Snart är det tvåårs-hämtningsdagen också, det ska väl firas med? ;)

2011-03-08 @ 08:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0