sammanfattning

Ja, ni vet när man hamnar efter med något så blir det jobbigare och jobbigare att ta tag i tills man tvingar sig själv och sen upptäckte man att det var ju inte så farligt, det var till och med precis lika roligt som jag trodde att det inte var. Ungefär så känns det med den här bloggen. Det har varit så mycket nu plus att jag har varit sjuk så jag har inte hunnit med. Förlåt!
-
För att ni inte ska hamna helt efter så kör jag en kort kort sammanfattning på - OJ 2 veckor?! Hur gick det till? Okej nu kör vi!
-
Som vanligt händer det inte så mkt i hundvärlden när det är så här mkt snö. Usch! JA, vi har fortfarande snö som täcker hela marken. Jag ser lite lite grus här och var på vägen men inte ett grässtrå i sikte nej. Suck. Nu är det mkt is dock så vi hoppas att det smälter snart. Vi har ridit nästan varje kväll efter jobbet - jag och Klara. Småhästarna är med ibland och Disa alltid. Det är bra att börja med ordentlig konditionsträning nu så vi kommer i form. Vi tar det fortf lugnt och skrittar mest men det blir i alla fall mer motion än om jag går.
-
Vi har fortfarande lite paus från träningen - det behöver man ibland - så vi nöter inga moment eller så just nu. Leker lite med konster vi redan kan, kopplar ihop dem lite kul och som sagt, ger oss ut och rider en hel del. Vi gör utflykter till stan och sånt där så vi får hjärngympa i alla fall.
-
I lördags var vi i Tidaholm och tävlade. Det gick inte så väldans bra denna gången. En 5:eplats som bäst för mig och Disa men Ann och Chili rakade hem en 2:a plac! Grymt snyggt lopp! Det var lite snirkligare banor denna gången med fällor som vi inte tränat på ännu, men Disa klarade sig ändå igenom på 5 och 10 fel och bara en disk, och det var mitt fel. Duktig vovve! Så nu har vi hela 2 rosetter i vår samling! :) Inte mkt att skryta med bredvid Wilmas överfulla men vi är nöjda ändå. Vi har ju nyss börjat!
-
Jag har hittat bra agilityböcker som jag ska kolla igenom, med tips och tricks liksom. Jag hade dem när jag tränade Wilma men sen har de stått bortglömda i ngn gömd hylla (antagligen på vinden) och nu hittade jag dem i flytten. Jane Simmons-Moake heter hon som skrivit dem och böckerna är advanced skills training och ... sequence training tror jag. Det är tips på eventuella fällor och "tricks" som man kan lära in. Alltid bra med inspiration!
-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0