Stelhet och trötthet

Idag har vi inte gjort så mkt mer än gått lite promenader och tagit det lugnt mest. Tog med Adde på promenad och tränade lite med honom. Då var ju Disa, Selma och Wilma med. Sedan var det stallet, har klippt Klara idag. Det är ju fortfarande kallt så inte mkt, bara halsklippning, alltså inte ens en halv täckesklippning. Det är för att hon blir så svett när man rider nu och då kan hon inte gå ut efteråt, vilket är synd om henne om man rider tidigt på dagen.
-
Annars börjar vi ladda upp inför ny tränings och tävlingssäsong. Än så länge har vi ju tagit det lugnt sen jul, men nu börjar det så sakteliga gå mot allvar igen! Konditionsträningen har ju börjat, i och med att Disa får följa med ut när jag rider nu och det gör jag ju oftare och oftare - vilket förklarar stelheten i hela min kropp ikväll. Ja jag är inte van vid den typen av träning, men snart blir man det igen.
-
För övrigt väntar jag på att lite datum för kurser ska fastställas så jag vet om jag kan åka eller inte. Hoppas och längtar efter att det ska bli bra datum!
-
Annars är vi grymt taggade på att börja valla igen! Bättre väder tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0